Beställnings- och leveransvillkor Shop - Eurotoys.se
Över 15.000 Artiklar
Snabb leverans
Nöjda kunder
30 dagars returrätt
Glömt ditt lösenord ?
Kundvagn

Försäljnings och leveransvillkor

Försäljning av fysiska varor via Internet.

Köpvillkoren gäller för konsumenternas inköp av varor på www.eurotoys.dk. Webbplatsen ägs och drivs av:

Eurotoys
CVR-nr. 26330769
Emil Neckelmanns väg 11
5220 Odense SØ
Tel. +4563178020
servicecenter@eurotoys.dk

 

Betalning

Betalning kan göras med följande betalningsmetoder: VISA,  MasterCard, Visa Electron eller Klarna.

När du betalar med Mastercard och Visa som är ett betalkort, kommer betalningen att reserveras på ditt konto i enlighet med villkoren på ditt kort tills vi drar tillbaka eller avslår betalningen.

Vi erbjuder dessutom vi offentliga institutioner som skolor, och kommuner betalning via EAN-faktura.

Betalt med kort: Beloppet dras från ditt kort av när beställningen skickas från Eurotoys. Ett större belopp kan aldrig dras än vad du godkände för köpet.

Betalt med Klarna: Vi aktiverar fakturan sammtidigt som vi skickar din beställning.

Priserna anges i Svenska kronor. Förutom priset på varan läggs också en fraktkostnad på. Du väljer själv på vilket sätt ni vill få hem dina produkter under punkt 4, leveransval i kassan.

Leverans

Vi levererar med Post Nord, Schenker och UPS. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från beställningen som skickas från vårt lager i Danmark, om den finns i lager vilket står under produkten.

Förväntat leveransdatum visas på webbplatsen innan du slutför beställningen samt på ditt kvitto.

 

Annullering

Du kan avbryta ditt köp utan motivering inom 14 dagar. Om du har köpt flera objekt i en beställning kan du välja att avbryta köpet av några eller alla artiklar. Se återbetalning av leveranskostnader för delvis återbetalning under avsnittet Återbetalning av pengarna för återbetalning.

Ångertiden löper ut 14 dagar efter den dag då du eller en annan person som du väljer (utom transportören) har hämtat ut eller kvitterat ut din vara via hemleverans eller ombud.

Om tidsfristen löper ut på en helgdag, lördag, Nationell dag, julafton eller nyårsafton, förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.

Om du bryter förseglingen på filmer, spel eller programvara förlorar du din ångerrätt.

 

Så ångrar du ditt köp

Du ångrar ditt köp genom att ge oss ett tydligt meddelande om att du ågrar ditt köp. Detta kan göras via ditt personliga konto på eurotoys.se, via e-post till servicecenter@eurotoys.dk, på telefon 0770 455 688, eller genom att använda standardavbrytningsformuläret längst ner på sidan.

Du kanske inte ångra ett köp genom att vägra att ta emot din vara (vid hemleverans) eller genom att INTE hämta det hos ditt ombud utan att meddela det till oss samtidigt.

Att ångra ett köp uppfylls om du skickar ett meddelande om att du ångrar köpet INNAN tidsfristen har löpt ut.

 

Att returnera en produkt till oss och returkostnader

Om du har ångrat ett köp av en artikel eller order  måste du själv skicka eller leverera produkten till Eurotopys APS, Emil Neckelmanns Vej 11, 5220 Odense SØ utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Tidsfristen uppfylls om du returnerar varorna innan 14 dagar.

Din produkt måste levereras direkt till oss med företagspaket eller liknande. Ni kan inte returnera en vara till ett ombud i Danmark som vi själva behöver hämta ut. Då kommer returen att skickas tillbaka till er från ombudet.

Ni som kund står själv för returfrakten till oss.

Ni som kund ansvarar själv för att paketet kommer fram till vårt lager i nyskick. Var noga med att paketera produkten innan den skickas till oss. Kommer produkten fram skadat till oss så godkänns inte returen.  Vi rekommenderar att du använder spårbara sändningar så att du själv alltid kan följa paketet.

Kostnaden för en retur till Danmark varierar kraftigt beroende på produktens storlek. Från 60:- upp till 500 SEK för större produkter.

Läs mer på respektive speditörs hemsida eller hos ditt ombud.

På grund av storlek kan vissa varor inte returneras med vanlig post och måste istället returneras av speditören själv, D.v.s en direktfrakt till oss på lastbil. Detta gäller för de flesta pooler, lekhus, elbilar, trampoliner etc. Priset för dessa större varor beror på varans vikt och volym samt antalet kilometer varan måste transporteras. Det finns vanligtvis ett fast pris per km. Observera att det kan finnas en prisskillnad beroende på vilken transportör du väljer att använda. Du kan få en offert för retur av dina varor genom att kontakta Schenker / UPS / Posten eller DHL.

 

Återbetalning av pengar.

När vi har mottagit din retur till oss och den är godkänd så återbetalar vi dina pengar. Vid högtider som jul och när vi ar hög beläggning kan returen ta några extra dagar innan vi har registrerat den.

Om du köpte flera produkter  i en och samma  beställning återbetalar vi inte fraktkostnaden för ordern.

Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål i dom flesta fall  inom 14 dagar efter det att vi fått din retur. Vi kan inte återbetala varor innan vi har fått varorna i retur till oss

Vid en återbetalning sätts pengarna tillbaka på det kortet / Kontot / som pengarna drogs ifrån. Har ni betalat med Klarna så kommer pengarna tillbaka från Klarna till ditt konto.  Inga avgifter tas ut till följd av återbetalningen.

Varans skick vid retur och emballering

Det är ni som kund som är ansvarig för att produkten ni  returnerar är oanvänd och och i ett sådant skick att vi kan sälja den vidare. Produkten får inte vara användeller på annat sätt ”testad” och lekt med när den returnerad till oss. 

Du måste returnera föremålet i originalförpackningen. Förpackningen får vara öppnad öppnas men inte skadad. Om förpackningen saknas eller är skadas kan det utgöra en värdeförlust som du är ansvarig för. Det kan också vara så vi bedömmer att produkten inte kan säljas vidare p.g.a emballageskador eller produktskador och då godkänns inte returen.

Du bör också se till att föremålet är ordentligt förpackat när du returnerar det. Du har själv ansvaret för paketet / paketen tills vi tar emot dem. Spara därför e-postkvitto och spårningsnummer på ditt paket.

 

Reklamation- om det är något fel med produkten

Vid köp av varor gäller reglerna i den Danska köplagen. Du har 2 års garanti om artikeln är defekt. En defekt artikel är till exempel ett tillverknings- eller materialfel eller felaktig information om produkten. Vanligt slitage är inte en reklammation eller om ni själv har skadat produkten.

Om produkten har en defekt eller ett fel, kommer Eurotoys ombesörja en reparation av produkten eller eller sända er en ny felfri produkt. 

Om du hittar en fel på din produkt måste du reklamera detta till oss inom rimlig tid. Vi rekommenderar att du meddelar  oss så snart som möjligt, särskilt vid transportskador (då du även ska ta kort på leverasen och meddela utläningställe / transportör om att emballaget är skadat. Transportören / utlämningstället ska då också notera detta.

Om du reklamerar en vara till oss inom två månader efter att felet upptäckts är det dock alltid inom rimlig tid. Om och när  din reklamation blir godkänd  återbetalar vi dina pengar. Spar ditt kvitto.

Om du vill fråga oss om något du kanske tror är ett fel eller kanske en reklamation, fråga oss så detaljerat som möjligt vad problemet är, bifoga bilder som förtydligar problemet ytterligare. Det är inte ett krav, men det gör det lättare för oss att hitta felet och det minimerar behandlingstiden för din fråga. Skicka tillbaka din produkt på ett säkert sätt så det intekommer fram skadat till oss.

överklaganden

Om vi ​​inte kan komma överens om vad du har rätt till har du följande möjligheter:

Ett klagomål om en produkt eller tjänst kan skickas in till Centrum för klagomål, House of Commons, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klaga till Centret för klagomål via klagomålens hemsida för Underhuset: https://kpo.naevneneshus.dk.

Europeiska kommissionens portal för online-klagomål kan också användas. Detta är särskilt relevant för konsumenter som är bosatta i ett annat EU-land. Klagomål lämnas in här - http://ec.europa.eu/odr. Ange vår e-postadress: servicecenter@eurotoys.dk när du lämnar in ett klagomål.

 

Standardformulär för ångerrätt.

(detta formulär ska fyllas i och returneras endast om ångerrätten åberopas)

 

Till:

Eurotoys Aps
Emil Neckelmanns väg 11
5220 Odense SØ
Tlf.63178020
e-post: servicecenter@eurotoys.dk

- Jag / vi (*) meddelar härmed att jag / vi (*) vill utöva ångerrätten i samband med mitt / vårt (*) köpeavtal om följande varor (*) / tillhandahållande av följande tjänster (*)

- Beställde (*) / fick (*) / ange beställningsnummer.

- Konsumentens namn (Konsumentens namn)

- Konsumentadress (Konsumentadress)

- Konsumentens kontaktinformation - Tel. (*)

- Konsumentens signatur (Konsumentens signatur)

- Datum

 

(*) Radera där det inte är tillämpligt

GO!